Over Stichting Actief
Gemotiveerde mensen kans geven op de arbeidsmarkt
Onze doelstelling
Re-integratie op de arbeidsmarkt
Stichting Actief creëert werkervaringsplaatsen voor mensen met een meer dan gemiddelde afstand tot de reguliere arbeidsmarkt. We werken nauw samen met uiteenlopende partijen en ondernemers in het Land van Cuijk om deze mensen de kans te bieden door te stromen naar regulier werk.
Kringloopbedrijf: recycling én werkgelegenheid
Om deze werkgelegenheid te creëren én om afvalstromen zo veel mogelijk te beperken verzamelt het kringloopbedrijf van Stichting Actief gebruikte artikelen in. Dit doen we in opdracht van de Bestuurscommissie Afvalinzameling Land van Cuijk.
De werkzaamheden van onze gemotiveerde medewerkers bestaan uit het ophalen van herbruikbare goederen bij particulieren en bedrijven, en het sorteren, schoonmaken, repareren en verkopen van deze spullen. Ook voeren zij onbruikbare producten of onderdelen af naar milieustraten. Een speciale dienst van Stichting Actief is het ophalen van koel- en vrieskasten en het uitzetten van kliko’s en andere inzamelmiddelen.
Ons werkgebied
Waar wij actief zijn
Met werkgelegenheidsprojecten en sociale activering zijn wij actief in de gemeenten Land van Cuijk, Gennep, Mook en Middelaar en Bergen. Hier zamelen we ook herbruikbare goederen in. In overleg halen we ook spullen op in andere plaatsen in Noordoost-Brabant en Limburg.
Bestuur
Het bestuur van stichting actief
Ons bestuur bestaat uit de volgende leden:
- De heer M.G.H.M. Moonen (voorzitter)
- De heer H.M.T. Vens
- De heer H. Teusink (penningmeester)
- Mevrouw G.P.G.M. Donkers
De bestuurders ontvangen geen beloning. Personeel in dienst van Stichting Actief wordt beloond volgens de CAO Welzijn en Maatschappelijke Dienstverlening.
ANBI
De stichting Actief is door de belastingdienst aangewezen als Algemeen nut beogende instellingen (ANBI). Om deze status te krijgen dient een organisatie transparant te zijn. Daarom zijn er sinds 1 mei 2017 diverse gegevens openbaar. De betreffende gegevens dienen vermeld te worden op een website die voor iedereen toegankelijk is. Daarnaast dienen de financiële gegevens van de betreffende stichtingen te worden opgenomen in het handelsregister van de Kamer van Koophandel.
De volgende gegevens kunt u terugvinden op onze website:
- Naam en Contactgegevens.
- Het Rechtspersoon en Samenwerkingsverbanden Informatienummer (RSIN).
- De bestuurssamenstelling, de namen van de bestuursleden en het beloningsbeleid
- De Doelstelling en een beknopt beleidsplan.
- Een verslag van de uitgeoefende activiteiten.
- Een financiële verantwoording.
Heeft u nog vragen?
Neem dan vrijblijvend contact met ons op. Wij helpen u graag verder.

Openingstijden winkel en inname goederen
Boxmeer
Winkel : 2de paasdag geopend van 10.00 - 16.00 Dinsdag tot en met Vrijdag: 10.00 - 17.00 Zaterdag : 10.00 - 16.00
| |
Inname goederen : Dinsdag tot en met Vrijdag: 10.00 - 17.00 Zaterdag : 10.00 - 16.00 | |
Openingstijden winkel en inname goederen
Cuijk
Winkel :
Dinsdag tot en met Vrijdag: 10.00 - 17.00
Zaterdag : 10.00 - 16.00
Inname goederen:
Dinsdag tot en met Vrijdag: 10.00 - 17.00
Zaterdag : 10.00 - 16.00
Openingstijden Boxmeer
Maandag | 11:00 - 17:00 uur |
Dinsdag t/m vrijdag | 9:30 - 17:00 uur |
Zaterdag | 10:00 - 16:00 uur |
Contact
Kringloopwinkel Boxmeer
Valendries 24
5831 DV Boxmeer
Kringloopwinkel Cuijk
De Lange Beijerd 1
5431 NR Cuijk
E-mail: info@stichtingactief.nl
Tel: 0485 -33 90 90
Bereikbaar van :
Maandag tot en met Donderdag van
8.00 tot 12.30 en van 13.00 tot 14.00